Mektup 1: Ben Ne Yapıyorum?

Az önce bloglar ve bloggerlar hakkında bir yazı çıktı karşıma.
Aslında öyle bir şey de aramıyordum, biraz tesadüf oldu hani.

Ben normalde kendimi bildim bileli yazıyorum. Kitap falan çıkartmak isterdim hep, ortaokuldan beri hayalimdir. Hatta çocuk kitabım vardı bir tane yazıp bitirdiğim. Lisede de bir bilimkurgu öyküsüne başlamıştım. Kendi aklımca yazacağım, ünlü olacağım.

Geçenlerde yazdığım ne var ne yok topladım yok ettim. Sadece hikayeler de değil. Şiirler, denemeler, makaleler, araştırmalar... Çocukluk merakıyla yazdığım bir sürü şey vardı. İki tane de günlük. Çok güzeller, dolu dolu yazmışım. Yaktım hepsini. Elbette içim acıdı ama ne fark eder, önünde sonunda toprak olmayacaklar mı?

Edebiyatımı çok aşağılık ve kötü buluyordum son zamanlarda. Zaten yazma hevesim ortaokul kompozisyonlarından gelen yapmacık bir şeydi. Şiirlerimi vasat bulmaya başlamıştım. Eskiden yazdığım bir iki güzel yazının arkasına sığınıyordum açıkçası. Kendime çok sinirlendim ve "Daha fazla rezalete gerek yok." diyerek hepsini çöpe bastırdım.

İşte az önce de onlar için hafif bir pişmanlık hissediyordum. Acaba yeniden yazmalı mı, diye internette dolanırken o bahsi geçen yazı çıktı karşıma. Çünkü evet, ben de yazmak istiyorum ama berbat şeyler yazmaktan da bıktım. Günlüklerim bir zaman sonra monoton şeyler olacak. Şiir desen hep aynı terane. Bir ara video çekmeyi düşündüm, bilgisayarımda saklarım dedim ama bu da hoşuma gitmedi. Kameram yok bir şeyim yok, nasıl gireceğim o kervana?

Tam da bugün karşıma bu yazı çıkınca, kimin yazısı unuttum bile, ben de blog açayım bari dedim. Keşfedilmesi gibi enayice bir amacım da yok. Burada aklımca kendime mektuplar yazarak, başıma gelenleri bir bir tartarak ve hayatımı üçüncü bir gözle seyrederek biraz eğleneceğim.

Aslına bakılırsa çok güzel fikirlerim var. Daima bunları bir yere dökmek ihtiyacı hissettim. Birçok kitap fikrim, proje fikrim var. Var ama icraata dökülmeyen, gerçekte yapılmayan bir fikrin kime, ne yararı olur ki? Kafamın içinde bulunmalarının bir önemi yok, eğer dışarı çıkamıyorlarsa bir işe yaramazlar. Ben de zaten bu yüzden yazmak, bu fikirleri dışarıya dökmek istiyorum.
Burada yapılacak çok işim var.

Yorumlar

Popüler Yayınlar