Mektup 23: Kadının Masalı


Ne zamandır kadın cinayetleri hakkında yazmak istiyordum. En son hafızamda kalan Emine Bulut ve Ceren Özdemir cinayeti... Birkaç sefer denedim ancak gördüm ki rahatsız oldum. İnsan olan bir şeyin bunları yapabileceğine, kadınlar patır patır öldürülüşüne inanamyorum. Kim bilir belki katillere karşı duyduğum nefret, belki de ölenlerle rahatsız edecek derecede empati yapıyor olmam sebebiyle başladığım yazıyı bir türlü bitiremedim. 

Bir zaman önce bu şiire başlamış, sonra eski şiirlerimin arasına atmıştım. Diğerleriyle beraber yanmıştı. Bir gece aklıma geldi, aradım ancak bulamadım. Birkaç gün sonra ise dizeleri birer birer hatırlayıp tamamladım, yeniden yazdım:

Kök söktürdün, kan kusturdun
Gökte uçan kuşları sen susturdun
Gençliğimin baharındayken ben
Eteğimi dizime sen kıstırdın.

Ayımla Güneşimi aldın benden
Ruhumu söküp de attın bedenden
On beşinde, kız yaşında
Ne istedin şu zavallı kadından?

Rahat ko'madın ayrılmadın başımdan
Acımadan kaşıkladın aşımdan
Yaşıtlarım koşar oynardı
Senin yüzünden utandım yaşımdan.

Kadın cinayetleri hakkında yine yazmak istiyorum. Ama ayrınıtılı bir araştırma yapmadan bu işe girişemem. Yakın zamanda yazılmış birkaç raporu inceleyeceğim. Eğer bir gün bu konuda sinirlerime hakim ve tarafsız olabilirsem yazmayı umut ediyorum.

Yorumlar

Popüler Yayınlar