Mektup 31: Gözlerim


Dünyayı tersten gören gözlerim anamın rahminde benimle oluştular
Geçmişle gelecek iki kardeş gözlerimde buluştular
Ademi evvelden insanlığın sonuna kadar
Yaşadım ben rüyalarımda.

Bir rüyamda bininci kez doğdum, ben bugün bininci ömrümdeyim
Hayy'dan geldim usulca ve yine Hu'ya dönmekteyim
Rüyalar görmekteyim:

Tokmaklarla çiviler çakıldı ellerime
Kanlar süzüldü yanaklarımdan
Öyle teşhir edildim dinsizlere
Canım yanmadı hiç!

Ama başka bir rüyamda patlamayı gördüm
Patladı sıkıştı evren, ya tüm evren bensem?
Dün bugün, bugün yarın, yarın dündüm
Hayy'dan geldim usulca ve yine Hu'ya döndüm

Var'dan Yok'a, Hakk'tan Hiç'e
Ta Batı'dan tut da ta Çin'e

Anlatsam duymak istemezdin; kulakların kanardı
Göstersem gözlerin yuvalarından fırlardı
Hissettirsem canın yanardı; çünkü
Devran bendim ama devran bana dardı.

Yorumlar

Popüler Yayınlar