Mektup 35: Alıntılar I


Eski Yazımlardan Alıntılar

Önce birincisi yuvarlandı, sonra ikincisi
Yılan tısladı ölümün habercisi

-
Gün gelir karanlık sargılarla mumyalarım bedenimi
Ya da ışıktan merhemler sürerim yaralarıma
Yaralarım kararır, bedenim ışıldar
O zaman ben, size benzerim

-
Çünkü senin nefesin teneke ruhuma can verdi:
Yağına gıcırtı, dişlisine tıkırtı, buharına homurtu
Kurdu hatırla, çökerdi avurdu.
(Alman Kurdu)

-
Artık yok hayallere vermek taviz
Mecburen olacağız mütecaviz

-
Çocuk gelir ve bağırır: "Kral çıplak!"
Ve halk suratıma bakar ablak ablak

-
Öyle bir dünya isterim ki tek ben kalayım
Her türlü mutluluğu kendi başıma tadayım

-
Dünya kısa, ben varım, fikirler beklemeli
Her şeye inanmalı, her şey denenmeli

-
Aç gözünü kaldır perdeyi
Bırak kim, nasıl, ner'deyi?

-
Gelecek sana dilediğince izindir
Çünkü artık tüm zamanlar bizimdir

-
Mutluluk da üzüntü de sonsuza dek sürmeyecek
Olması gerekti ve oldu, bu da elbet geçecek

-
Geleceğe hızla ilerliyoruz, iyi kötü bizim olacak
Bir masada yedi kişi, her şey mükemmel olacak

-
Keşke beni doğduğumda senin kucağına verselerdi
Yumru başımı alıp da usulca göğsüne serselerdi

-
İçimde geçmiş zamandan kalan bir ukde var
Ama ondan değerlidir şimdiki zamanlar

-
Bir öykü yazıyorum, ömrümüze değinir
Bu baş yalnız kitaplar ve senin için eğilir

Yorumlar

Popüler Yayınlar